Strefy sklepu
Wyróżniamy kilka głównych stref w każdym sklepie: okna ekspozycyjne, wejście, salę sprzedaży, strefę obsługi kasowej i przymierzalnie. Z uwagi na różne funkcje, każda z nich wymaga osobnej koncepcji oświetleniowej i użycia innych lamp.
Jakie oświetlenie do sklepu odzieżowego?
Oświetlenie okna wystawowego
Okno wystawowe. Masz 10 sekund by wzbudzić zainteresowanie.
CEL: Odpowiednia ekspozycja oferty, zachęcenie do wejścia.
EFEKT: Odpowiedni poziom światla w oknie wystawowym, witrynie sklepu.Oświetlenie wejścia
Elewacja i oświetlenie wejścia. Przestań być anonimowy.
CEL: Zainteresowanie klienta, zachęcenie do wejścia.
EFEKT: Oświetlenie elewacji, podkreślanie bryły sklepu, określenie ważnych elementów.Oświetlenie ekspozycji
Klient idzie tam gdzie chcemy. Oświetlenie powierzchni sprzedażnej sklepu.
CEL: Zainteresowanie ofertą, zachęcenie do przeglądania towarów.
EFEKT: Skierowanie klientów w określone strefy sklepu, zainteresowanie określonymi towarami, akcjami specjalnymi.Oświetlenie obsługi kasowej
Gdzie jest ta kasa? Prawidłowe oświetlenie lady i punktu kasowego.
CEL: Utrwalenie wizerunku, dobre oznaczenie kasy.
EFEKT: Lada kasowa przyciąga wzrok. To punkt, który łatwo zlokalizować w sklepie.Oświetlenie przymierzalni
Oświetlenie przymierzalni
Wierne odwzorowanie kolorów.
Okazuję się, że przymierzalnia to kluczowe pod względem decyzji zakupowych miejsce. Ponad 63% osób podejmuje decyzję o zakupie po sprawdzeniu jak wygląda w nowym stroju. Nie wszyscy właściciele sklepów biorą to pod uwagę a przecież prawie wszyscy klienci sklepów, salonów i butików odzieżowych trafiają w to miejsce.
Unikaj eksperymentów na klientach, unikniesz zbędnych dyskusji.
Przymierzalnia to odpowiednie wykorzystanie światła w przestrzeni wypełnionej lustrami. Wszystko to wymaga dobrania odpowiednich poziomów oświetlenia. Unikając trzech najważniejszych błędów, spowodujesz, że decyzje zakupowe będą na TAK.
- niedostateczna ilość światła
- nieprawidłowe oddawanie barw źródeł LED (przekłamania kolorystyczne)
- mieszanie temperatur barwowych źródeł (przekłamania kolorystyczne, dyskomfort)